Skip to content

Achter het masker: Doorgroeien tot Teamleider bij Sidekix

Sidekix zet zich iedere dag in om haar klanten als held uit de strijd te laten komen. En dat lukt, dankzij ons team van experts, doorzetters en strevers. Samen maken zij Sidekix tot de perfecte bondgenoot voor onze helden. Maar wie zijn nu eigenlijk de mensen achter het masker? In onze rubriek ‘Achter het masker’ geven we je antwoord op deze vraag en stellen we je voor aan onze sidekicks. In deze editie is het de beurt aan collega Manon Hermans, die in 2017 Sidekix binnenkwam als Klantenservicemedewerker en doorgegroeid is tot Teamleider Klanteam op de afdeling Sales en Marketing. 

Een vrouw met ambitie. Als er iemand weet hoe je moet doorgroeien in een organisatie, is het Manon. Binnengekomen als Klantenservicemedewerker en vijf jaar later werkzaam als Teamleider Klantteam op de afdeling Sales en Marketing. Een groei die ze met haar sterke karakter, assertiviteit en het vertrouwen van Sidekix heeft gerealiseerd.

Hoe is je carrière bij Sidekix begonnen?
“Mijn carrière bij Sidekix begon vijf en een half jaar geleden. Ik werkte als Productiemedewerker bij een groot bedrijf, maar zocht een baan waarin ik mijn ambities kwijt kon. Mijn zoektocht bracht me bij Sidekix, toen nog OpenOfferte, waar ik aan de slag ging als Klantenservicemedewerker. Ik ben zeven jaar lang Kapster geweest, dus contact met klanten was me niet onbekend. Ik heb in deze functie veel geleerd over gespreksvoering en gesprekstechnieken. Het heeft me veel zelfvertrouwen gegeven.’’

Vanaf welk punt ben je binnen Sidekix een andere kant opgegaan?
“Dat was ongeveer zes maanden nadat ik was begonnen bij het contact center. Door een groei in klanten en opdrachten was er op een andere afdeling hulp nodig bij het placeren van evenementen. Daar wilde ik uiteraard in ondersteunen. Ook hielp ik regelmatig bij de receptie, wat ik leuk vond om te doen. Toen er een vacature bij de afdeling Project en Sales vrij kwam, heb ik direct gesolliciteerd. Gelukkig was er een klik van beide kanten en werd ik aangenomen als Project- en Salesmedewerker.”

Vond je het spannend om weer van carrière te wisselen?
“Ja, ik was zenuwachtig, maar vooral heel blij. Het is een beetje zoals die quote van Pipi Langkous; ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. Met die mentaliteit ben ik aan de slag gegaan. Het team waarin ik werkte was goed op elkaar afgestemd, dat werkte echt top. In mijn rol als Project- en Salesmedewerker was ik vooral bezig met uitvoerende taken. Dat heb ik met plezier één jaar lang gedaan, tot ik doorgroeide naar Accountmanager.

Als Accountmanager moet je écht een helicopterview hebben: alles duidelijk voor ogen hebben, de verschillende onderdelen met elkaar kunnen verbinden, continu ‘aan’ staan, het contact met klanten zorgvuldig onderhouden en zorgen dat alle opdrachten goed worden uitgevoerd.

Ik ben proactief in mijn rol aan de slag gegaan. Door mijn assertiviteit wisten mensen me te vinden. Ik ging steeds vaker met Tjeerd (CEO van Sidekix) mee naar klantafspraken. Hij heeft me geleerd wat klantcontact inhoud. Door goed te blijven observeren kreeg ik steeds meer zelfvertrouwen in mijn rol als Accountmanager. Eind 2022 werd ik aangesteld als Teamleider van een van onze klantteams op de afdeling Sales en marketing. In deze nieuwe functie krijg ik de ruimte om niet alleen mezelf, maar ook het team te ontwikkelen. Met als ultieme doel: onze klant zo optimaal mogelijk helpen en ondersteunen, met het oog op kwaliteit.”

Wow, in een korte tijd ben je echt flink doorgegroeid. Hoe heb je dat gedaan?
“Ik ben iemand die van nature heel nieuwsgierig is, proactief en veel ambitie heeft. Ik zie werk liggen en handel assertief om het vervolgens uit te voeren. Het helpt ook zeker dat ik werken bij Sidekix gewoon echt heel leuk vind. Het is gevarieerd en uitdagend. Ik zie steeds weer nieuwe kansen voor mij en het team om te groeien en klanten verder te helpen. Doordat we samen het beste uit onze klanten en Sidekix halen, motiveert me dat om ook het beste uit mezelf te halen.”

Wat heb je in deze functie dat je bij voorgaande werkgevers niet had?
“Doorgroeimogelijkheden en variatie. Dat vind ik belangrijk in mijn werk. Sidekix biedt verschillende mogelijkheden en kansen om jezelf te ontwikkelen en samen te groeien. Het is aan jezelf hoe je daarmee omgaat, je bepaalt zelf je eigen loopbaan. ”

Welke skills heb je nodig in dit werkveld?
“Om te werken op onze afdeling heb je sowieso een proactieve houding en goede communicatievaardigheden nodig. Als Project- en Salesmedewerker heb je een belangrijke, uitvoerende rol met veel verantwoordelijkheid. Als Accountmanager moet je de achterliggende gedachten van de klant snappen en anticiperen op wat de klant wil en nodig heeft. De twee functies moeten samenwerken om te zorgen voor een goede wisselwerking.”

Wat vind je het leukste aan het werken bij Sidekix?
“Uiteraard het klantcontact, de variabele werkzaamheden en natuurlijk mijn collega’s. Oh, en de personeelsfeesten zijn natuurlijk altijd gezellig haha. Sidekix heeft me enorm veel geleerd over mijn werk en mezelf. En er is nog zo veel meer om te ontdekken. Ik ben nog lang niet uitgeleerd bij Sidekix.”

 

Deel dit bericht