Skip to content

Achter het masker: Tosca 10 jaar in dienst

Sidekix zet zich iedere dag in om haar klanten als held uit de strijd te laten komen. En dat lukt, dankzij ons team van experts, doorzetters en strevers. Samen maken zij Sidekix tot de perfecte bondgenoot voor onze helden.  Maar wie zijn nu eigenlijk de mensen achter het masker? In onze rubriek ‘Achter het masker’ geven we je antwoord op deze vraag en stellen we je voor aan onze sidekicks. In deze editie hebben we Tosca van Rees geïnterviewd, die alweer 10 jaar in dienst is bij Sidekix!

Tosca is 52 jaar en woont samen met haar man en drie kinderen in Uden. In 2011 is ze gestart bij Sidekix in de functie Assistent Projectmanager. Sindsdien heeft ze verschillende functies binnen de organisatie bekleed. Sinds dit jaar is Tosca al 10 jaar in dienst en een belangrijke schakel in het team van Sidekix.

Kun je om te beginnen iets over jezelf vertellen?

“Dat kan ik zeker. Mijn naam is Tosca. Ik ben 52 jaar oud en ben al 25 jaar gelukkig getrouwd met mijn man, Hans. Samen hebben we drie kinderen, waarvan er twee nog thuis wonen en één op kamers zit in Meppel. In mijn vrije tijd ben ik erg actief in het carnavalsleven van Uden. Zo ben ik al 20 jaar lid van de Udense carnavalsvereniging ‘De Knoerissen’. Ik houd ervan om een hapje en drankje te doen met vrienden, creatief bezig zijn en heb sinds september 2020 een eigen bedrijf.”


Hoe ben je bij Sidekix terechtgekomen?

“Voor ik bij Sidekix ben gaan werken, heb ik bijna 20 jaar bij een drukkerij in Uden gewerkt als o.a. Verkoopmedewerker Binnendienst. Ik was erg blij met mijn functie en vond het werk leuk, maar de drukkerij waar ik werkte ging helaas failliet. Hierdoor moest ik op zoek naar iets nieuws. Omdat ik altijd goed met mensen klik, besloot ik werk in de zorg eens te proberen, maar dit bleek echter niks voor mij te zijn. Ik wilde liever iets doen wat meer aansluiting had op mijn eerdere werkervaring. Toen hoorde ik over Sidekix (destijds Open Offerte) en dat klonk meteen als werk dat bij mij paste. Ik solliciteerde en werd aangenomen als Assistent Projectmanager. In mijn 10 jaar bij Sidekix heb ik daarna verschillende functies gehad en heb ik de snelle groei van Sidekix van dichtbij meegemaakt.”

Hoe zag Sidekix er 10 jaar geleden uit?

“10 jaar geleden was Sidekix natuurlijk nog geen Sidekix, maar heette het ‘Open Offerte’. Toen ik begon bij Open Offerte, zat het bedrijf nog in Elst. Het was toen een stuk kleiner dan dat het nu is. Als je het toen niet kende, is dat misschien lastig voor te stellen. We zaten in een bedrijfspand met meerdere ondernemingen en waren met ongeveer 10 tot 20 medewerkers. Iedereen hield zich bezig met verschillende taken en verantwoordelijkheden. Na een tijdje konden we er niet meer omheen en hadden we echt meer ruimte nodig voor alle voorraad, werkverdeling en om nieuwe medewerkers aan te nemen. Zodoende verhuisde we met het bedrijf naar Uden. Heel fijn voor mij, want dat is voor mij natuurlijk een stuk dichterbij huis.”

“De verhuizing was een goede keuze. In Uden hadden we meer ruimte om te groeien. We konden grotere opdrachten verzorgen en ook meer personeel aannemen om de werkdruk te verdelen. In een flink tempo zijn we snel gegroeid en moesten we uitbreiden naar vier locaties om alles te faciliteren. Ik was ook erg blij toen ik hoorde dat Sidekix een locatie heeft gevonden die groot genoeg is voor alle afdelingen, zodat we als bedrijf vanuit één locatie kunnen gaan werken. Ik heb dan ook enorm veel zin in de verhuizing!”

Wat doe je allemaal bij Sidekix?

“Toen ik bij Sidekix kwam werken, begon ik in de functie Assistent Projectmanager en dat ging geleidelijk over in de functie die ik nu heb. Ik noem deze graag ‘Manusje-van-alles’, omdat ik me met verschillende zaken bezighoud. Zoals ik eerder zei waren we in het begin met een klein team en werden alle taken onderling verdeeld. In het begin was ik dan ook met verschillende zaken bezig. Zo ontfermde ik me over de nazendingen, retourverwerkingen, waardenkaarten, ledenservice en ga zo maar door. Ik deelde deze taken met vier andere collega’s, waarmee ik tot op de dag van vandaag nog steeds fijn samenwerk. Tegenwoordig zijn de taken die ik toen deed veel te groot en uitgebreid geworden om alleen te doen en is er voor iedere taak een aparte functie gemaakt. Mijn focus ligt nu dan ook voornamelijk op de retourverwerkingen, het bonnenhok en postverwerking. Ik werk parttime, waardoor het goed te combineren is met mijn eigen bedrijf en het moederschap. Ik heb het na 10 jaar nog steeds erg naar mijn zin bij Sidekix.”

Wat voor eigen bedrijf heb je?

“September 2020 heb ik mijn eigen bedrijf opgestart; BijTos. Via mijn webshop kunnen mensen gepersonaliseerde kleding  en cadeautjes, zoals gegraveerde hapjesplanken, gelaserde interieuraccessoires kraamcadeautjes etc  bestellen. Maar ook voor het bedrukken van bedrijfskleding en kleding voor verenigingen kun je bij mij terecht. BijTos is voor mij een perfecte manier om mijn creativiteit kwijt te kunnen en creatief bezig te zijn. Vorig jaar heb ik ook voor Sidekix, YourVoice en Voetball International de mondkapjes met logo gemaakt.”

Wat maakt dat je al 10 jaar op je plek bent bij Sidekix?

“Het is een combinatie van het werk dat ik doe en de mensen met wie ik werk. Ik heb enorm leuke en lieve collega’s met wie ik kan lachen en die iedere dag weer erg gezellig maken. Het werk zelf houdt me bezig en bevalt me goed. Ook de werksfeer is altijd goed. Wanneer je ergens mee zit, kun je het er samen over hebben om het bespreekbaar te maken. Alles bij elkaar maakt het Sidekix een hele fijne werkgever en een topbedrijf om voor te werken”

Deel dit bericht