Skip to content

Meer bewegen? Zo houd je het vol

Jezelf goed voelen. Dat wil jij ook, toch? Veel mensen beginnen het nieuwe jaar met het voornemen om meer te bewegen. Dit helpt je om jezelf gezond, fit en vitaal te voelen. Als werkgever motiveren we onze collega’s bij Sidekix daarom met het Sidekix Fitnessplan. 

Op basis van een Nationaal Bedrijfsfitness Plan van Bedrijfsfitness Nederland, is het Sidekix Fitnessplan opgesteld. Hiermee krijgen collega’s in loondienst korting op een sport- of fitnessabonnement. Zo is sporten niet alleen gezond, maar ook nog eens voordelig. Maar soms is alleen een financieel voordeel niet voldoende om de motivatie hoog te houden.

Vijf tips om te blijven bewegen
Herken je deze situatie?: Je neemt jezelf voor om meer te bewegen in het nieuwe jaar. Je sluit een sport- of fitnessabonnement af. De eerste twee tot drie weken sport je consistent, daarna zakt de motivatie steeds meer weg. Enorm frustrerend. We hebben onze sportieve collega’s daarom gevraagd om hun advies en hebben vijf tips voor je, waarmee jij jouw sportieve voornemen dit jaar wél volhoudt.

  1. Zoek iets dat je leuk vindt
    Voor je geld investeert in bijvoorbeeld yogalessen, Crossfit of een fitnessabonnement, is het goed om verschillende dingen uit te proberen. Zo vind je iets dat je makkelijker volhoudt en misschien zelfs écht leuk vindt. Dit is ook de reden dat collega’s met het Sidekix Fitnessplan korting kunnen krijgen op een sport naar keuze, in plaats van alleen fitness.
  2. Ga op vaste tijden
    ‘Ik heb geen tijd’, wordt vaak als reden genoemd om niet te bewegen. Om die gedachte te voorkomen, helpt het je beweeg- of sportmomenten vooraf in te plannen. Ook zorgt het dat je een ritme krijgt, waardoor het steeds makkelijker is om te gaan. Zo maak je van bewegen een prioriteit.
  3. Zoek een sportbuddy
    Moeite om jezelf gemotiveerd te houden of vind je alleen sporten saai? Zoek dan een sportbuddy! Collega’s bij Sidekix sporten soms samen om elkaar aan te moedigen en en te stimuleren om wel te gaan.
  4. Stel doelen
    Iedereen sport met een reden. Zorg dat je jouw doel(en) helder maakt, bijvoorbeeld door ze op te schrijven. Dit helpt om in lastige tijden gemotiveerd te blijven. Is je doel groot? Maak er dan kleinere doelen/mijlpalen van. Het kan ook helpen een beloning te bedenken voor jezelf als extra stimulans om je doel te halen.
  5. Niet denken, maar doen
    De meest genoemde tip van onze collega’s; niet denken, maar doen. Je brein is zo goed in het verzinnen van smoesjes, maar je hoeft er niet naar te luisteren. Negeer die negatieve stemmen en ga gewoon! Geloof ons, je voelt je daarna een stuk beter.

Deel dit bericht