Authentiek jezelf zijn in de zakenwereld. Het klinkt eenvoudig, maar dat is het niet. Het komt nog vaak voor dat we ons (subtiel) aanpassen aan onze omgeving, waardoor we in elke situatie nét iets anders zijn. En dat is niet gek, want dit gedrag krijgen we vanaf jonge leeftijd al aangeleerd. Maar is dit ook echt de beste manier om onszelf professioneel en persoonlijk te profileren? Advies- en trainingsbureau De KlantBetekenaars denkt van niet. En daar is Sidekix het helemaal mee eens. Daarom hebben we onze collega’s van de afdeling Sales en Marketing de training Sales vanuit je Hart® van De KlantBetekenaars laten volgen, waarin zij leerden hoe authenticiteit een onmisbare tool is in het bouwen van sterke relaties met collega’s en klanten.
De KlantBetekenaars is een advies- en trainingsbureau gevestigd in ’s-Hertogenbosch. De organisatie heeft als doel ‘klantcontact’ terug te brengen en gelijk te stemmen aan de persoonlijke connectie, zodat er vanuit wederzijds vertrouwen kan worden gewerkt aan persoonlijk én commercieel resultaat. Eén van de trainingen die zij hierover geeft is Sales vanuit je Hart®. In deze driedaagse training wordt betekenis gegeven aan klantcontact en sales. Aan de hand van een theoretisch kader en praktijkvoorbeelden krijgen deelnemers te zien hoe zij door trouw te blijven aan zichzelf écht contact kunnen maken en resultaat kunnen behalen.
Onder begeleiding van Jan van der Hilst – trainer bij De KlantBetekenaars – gingen de collega’s van de afdeling Sales en Marketing aan de slag met Sales vanuit je Hart®. Eén van de deelnemers was Meike Boogerts, Project- en Salesmedewerker bij Sidekix. “Het was een interessant traject. Je leert elkaar en jezelf beter kennen. Dat geeft meer vertrouwen en zorgt ook voor een fijnere samenwerking.”, aldus Meike. De training werd toegespitst op de werksituatie bij Sidekix, waardoor de theorie met herkenbare praktijkvoorbeelden werd toegelicht en uitgelegd. “Wat ik vooral interessant vond, was dat er niet één standaard methode werd aangeleerd of dat er een zoveelste stappenplan werd opgesomd.”, vertelt Louisa Mokhtari, Communicatiemedewerker bij Sidekix. “De handvatten die werden gegeven waren flexibel en voor iedereen anders toe te passen. Hierdoor leer je ook in zakelijke situaties jezelf meer open te stellen en dichterbij jezelf te blijven. Niet alleen gunstig voor mezelf, maar ook voor mijn collega’s en klanten.”
De trainingsdagen werden over meerdere weken verspreid. Beide groepen hebben de training succesvol afgerond en kijken terug op een leerzame periode. “Het was heel fijn om dit samen met mijn collega’s te doen. En nog fijner dat Sidekix ons de kans heeft gegeven om deze training te volgen”, aldus Louisa.
Benieuwd naar De KlantBetekenaars en wat zij voor jou kunnen betekenen? Kijk dan op Onze aanpak – De Klantbetekenaars