Wat doe je als orderpicker?

Een cruciale rol in het logistieke proces is de orderpicker. Zonder de orderpickers zou het logistieke systeem, dat duizenden pakketten dagelijks verwerkt, niet soepel verlopen. Wat de functie inhoudt is voor sommigen nog onduidelijk. Daarom vertellen wij je wat meer over wat je kunt verwachten en wat de taken, verantwoordelijkheden en vaardigheden zijn van een orderpicker.

Maar nog steeds blijft de vraag: wat doe je als orderpicker? De werkzaamheden orderpicker zijn veelzijdig. Het begint bij het verzamelen van producten in een magazijn, dat is op basis van de klantbestellingen. De orderpicker ontvangt een lijst met producten die uit het magazijn gehaald moeten worden en klaargezet kunnen worden voor verzending. Deze producten kunnen variëren van textiel naar elektronica, afhankelijk van het type magazijn waar je werkt. Als orderpicker ben je een belangrijke schakel in het logistieke proces. Nauwkeurigheid en efficiëntie heb je nodig zodat klanten de juiste producten ontvangen.

Wat zijn de taken van een orderpicker?

Orderpicker responsibilities kunnen verschillen per magazijn, maar over het algemeen zijn ze toch een beetje hetzelfde. Het verzamelen van orders is de eerste taak. De orderpicker gaat op basis van een picklijst, of scanner, door het magazijn en verzamelt de producten die op de lijst staan. Dit kan je handmatig doen, maar ook met hulp van een palletwagen.

Een andere belangrijke taak is een het controleren van orders. Het is van belang dat orderpickers checken of alles klopt. Zo voorkom je fouten in de levering en krijgen klanten precies wat ze hebben besteld!

De volgende stap is het verzendklaar maken van de producten. De orderpickers verpakken de verzamelde producten zorgvuldig, zo kunnen ze veilig vervoerd worden. Ook is het goed om het verzendlabel te printen en te zorgen dat de pakketten op de juiste plek terechtkomen voor transport.

Nog een taak die van belang is, is het in de gaten houden van de voorraad. Orderpickers moeten signaleren wanneer producten bijna op zijn. Ook is het goed om dit gelijk te rapporteren bij de leidinggevende, zo is het team altijd voorbereid.

Tot slot is het werken met scanners en systemen cruciaal. De meeste magazijnen maken gebruik van technologie, daarbij kan je denken aan handscanners en voorraadbeheersystemen. De tools helpen orderpickers efficiënt werken en zorgt ervoor dat er minder fouten gemaakt worden.

Houd jij van afwisseling en vind jij het leuk om ervoor te zorgen dat jouw collega’s probleemloos kunnen werken? Zijn het werkplekbeheer, de eerstelijns helpdesk en telefonie thema’s waarbij jij je als een vis in het water voelt? En wil jij veel leren en je op korte termijn verder en breder ontwikkelen binnen de ICT? Dan is deze functie een hele mooie kans voor jou!

Wil jij werken in een team met wie je er samen voor zorgt dat groei mogelijk wordt? Werk je graag in verschoven diensten van 07:00 tot 16:00 of van 13:15 tot 22:15? En wil je onderdeel uitmaken van een leuk en gezellig team waar een goede werksfeer altijd centraal staat? Solliciteer dan nu voor de functie orderpicker e-fulfilment!

Hoe ziet de dag van een orderpicker eruit?

Om de vraag: ‘wat doe je als orderpicker?’ echt te beantwoorden, vertellen we je hoe de werkdag als orderpicker eruitziet. De werkdag start met een teamoverleg waarin je de dagdoelen bespreekt. Daarna worden de orders onderverdeeld en krijgt elke orderpicker een eigen lijst. Dan begint de dag echt, met een scanner en picklijst in de hand verzamelt de orderpicker alle producten. Hierbij is het belangrijk om nauwkeurig en gecontroleerd te kijken, zodat alles verzendklaar is. Het einde van de dag staat in teken van de werkplek netjes houden en feedback geven over eventuele problemen, denk daarbij aan voorraadtekorten of beschadigde producten.

Staat jouw vacature er niet tussen? Doe een open sollicitatie.

Ben jij technisch aangelegd en heb je affiniteit met machines? Wil je werken in een bruisende productieomgeving? Ben je daarnaast leergiering en wil je alles te weten komen over onze machines? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Houd jij van afwisseling en vind jij het leuk om ervoor te zorgen dat jouw collega’s probleemloos kunnen werken? Zijn het werkplekbeheer, de eerstelijns helpdesk en telefonie thema’s waarbij jij je als een vis in het water voelt? En wil jij veel leren en je op korte termijn verder en breder ontwikkelen binnen de ICT? Dan is deze functie een hele mooie kans voor jou!

Wil jij werken in een team met wie je er samen voor zorgt dat groei mogelijk wordt? Werk je graag in verschoven diensten van 07:00 tot 16:00 of van 13:15 tot 22:15? En wil je onderdeel uitmaken van een leuk en gezellig team waar een goede werksfeer altijd centraal staat? Solliciteer dan nu voor de functie orderpicker e-fulfilment!