Wat doe je als orderpicker?

Een cruciale rol in het logistieke proces is de orderpicker. Zonder de orderpickers zou het logistieke systeem, dat duizenden pakketten dagelijks verwerkt, niet soepel verlopen. Wat de functie inhoudt is voor sommigen nog onduidelijk. Daarom vertellen wij je wat meer over wat je kunt verwachten en wat de taken, verantwoordelijkheden en vaardigheden zijn van een orderpicker.

Maar nog steeds blijft de vraag: wat doe je als orderpicker? De werkzaamheden orderpicker zijn veelzijdig. Het begint bij het verzamelen van producten in een magazijn, dat is op basis van de klantbestellingen. De orderpicker ontvangt een lijst met producten die uit het magazijn gehaald moeten worden en klaargezet kunnen worden voor verzending. Deze producten kunnen variëren van textiel naar elektronica, afhankelijk van het type magazijn waar je werkt. Als orderpicker ben je een belangrijke schakel in het logistieke proces. Nauwkeurigheid en efficiëntie heb je nodig zodat klanten de juiste producten ontvangen.

Wat zijn de taken van een orderpicker?

Orderpicker responsibilities kunnen verschillen per magazijn, maar over het algemeen zijn ze toch een beetje hetzelfde. Het verzamelen van orders is de eerste taak. De orderpicker gaat op basis van een picklijst, of scanner, door het magazijn en verzamelt de producten die op de lijst staan. Dit kan je handmatig doen, maar ook met hulp van een palletwagen.

Een andere belangrijke taak is een het controleren van orders. Het is van belang dat orderpickers checken of alles klopt. Zo voorkom je fouten in de levering en krijgen klanten precies wat ze hebben besteld!

De volgende stap is het verzendklaar maken van de producten. De orderpickers verpakken de verzamelde producten zorgvuldig, zo kunnen ze veilig vervoerd worden. Ook is het goed om het verzendlabel te printen en te zorgen dat de pakketten op de juiste plek terechtkomen voor transport.

Nog een taak die van belang is, is het in de gaten houden van de voorraad. Orderpickers moeten signaleren wanneer producten bijna op zijn. Ook is het goed om dit gelijk te rapporteren bij de leidinggevende, zo is het team altijd voorbereid.

Tot slot is het werken met scanners en systemen cruciaal. De meeste magazijnen maken gebruik van technologie, daarbij kan je denken aan handscanners en voorraadbeheersystemen. De tools helpen orderpickers efficiënt werken en zorgt ervoor dat er minder fouten gemaakt worden.

Staat jouw vacature er niet tussen? Doe een open sollicitatie.

Word dé stem achter een sterke klantbeleving!
Je hebt plezier in contact met mensen en krijgt energie van een goed gesprek. Jij weet hoe je vragen omzet in oplossingen en klanten een prettig gevoel meegeeft. Wil jij die skills inzetten voor een toffe klantopdracht bij een professioneel contact center? Dan hebben wij een (tijdelijke) uitdaging voor jou!

Hoe ziet de dag van een orderpicker eruit?

Om de vraag: ‘wat doe je als orderpicker?’ echt te beantwoorden, vertellen we je hoe de werkdag als orderpicker eruitziet. De werkdag start met een teamoverleg waarin je de dagdoelen bespreekt. Daarna worden de orders onderverdeeld en krijgt elke orderpicker een eigen lijst. Dan begint de dag echt, met een scanner en picklijst in de hand verzamelt de orderpicker alle producten. Hierbij is het belangrijk om nauwkeurig en gecontroleerd te kijken, zodat alles verzendklaar is. Het einde van de dag staat in teken van de werkplek netjes houden en feedback geven over eventuele problemen, denk daarbij aan voorraadtekorten of beschadigde producten.

Je wil graag werken in een team waarmee je samen die groei mogelijk maakt. Je bent iemand die houdt van aanpakken en het leuk vindt om fysiek bezig te zijn. Daarnaast zoek je niet zomaar een baan, maar eentje waarin je kunt blijven groeien en ontwikkelen op de lange termijn. En natuurlijk wil je dat doen in een leuk en gezellig team, waar de werksfeer altijd op nummer één staat.

Klaar om mee te groeien? Dan hoor jij bij ons!

Word onze logistieke sidekick!

Volg jij een mbo-opleiding in de richting van logistiek en zoek je een BBL-plek waar je écht mee mag doen? Bij Sidekix krijg je de kans om het vak in de praktijk te leren binnen een gezellig en energiek team. Jij draait vanaf dag één mee in ons warehouse en groeit stap voor stap mee met je werk en ons bedrijf.

Sidekix zoekt een enthousiaste senior systeembeheerder met enkele jaren ervaring om deel uit te maken van het dynamische team in Uden! Als de ultieme sidekick voor onderscheidende marketingcampagnes en webshoplogistiek, werkt Sidekix samen met toonaangevende partners zoals de Postcode Loterij, KPN en Voetbal International.

Zoek jij een functie als systeembeheerder waarin jouw technische vaardigheden worden gewaardeerd én je de mogelijkheid krijgt om impactvolle oplossingen te realiseren? Met volop ruimte om je kennis te verdiepen, verder te ontwikkelen en je te specialiseren?

Lees dan verder wat Sidekix voor jou kan betekenen!

Staat jouw vacature er niet tussen? Doe een open sollicitatie.